måndag 2 juli 2007

Konstigt

Konstigt kan man säkert tycka det är att starta upp en hockeyblogg mitt i sommaren, mitt emellan säsongen 06-07 och 07-08. Så långt från hockeyn man kan komma tidsmässigt kan man säga (både bakåt och framåt i tiden alltså). Men det kanske är just därför. Hungern är som störst nu. Kanske stillar jag om inte annat min egen hunger efter hockey på detta vis. Visst, sommarn är en underbar årstid. Den enda då man kan vistas ute och inte må dåligt av det. MEN det stora abert är just bristen på hockey. Nerven, lyckan, ilskan. Alla känslor! Fast absolut inte på en och samma gång. Vad är då tanken med denna blogg? Bara massa svammel som ovan?

Mja. Bara delvis. Tanken är att rapportera om allt som händer kring laget i våra hjärtan, HV71. Exempelvis om rykten, mediebevakning, matchrapporter ect ect. Dessutom lite kryddat med hur det kan vara att leva som exilsmålänning, smärtsamma 20 mil från Kinnarps Arena. Alltid glädjer det någon. Kanske gör jag någon förbannad också. Inte mig emot. Det får räcka så långt. Hav förtröstan! Mer handfasta inlägg lovas.

Inga kommentarer: