måndag 17 augusti 2009

Niinimaa klar

Det blev inte Aalto, det blev istället den mycket meriterade Niinimaa som ersätter Louma i HV. Övriga hockeysverige verkar i stort vara imponerande av värvningen. Läser man hans historik blir man såklart imponerad. Eller vad sägs om 741 NHL-matcher och 319 poäng i dessa? Själv vill jag gärna tona ner förväntningarna lite. De senaste åren har han tillbringat i Schweiziska klubben Davos och skrapat ihop en del poäng men också haft en hel del skadefrånvaro. Hur han står idag är alltså lite orsäkert. Håller han sig bara skadefri är jag ändå övertygad om att han kan vara med och bidra ordentligt med sin rutin. Men om man tror han ska leda laget som en Nicklas Lidström eller som LHC-fansen förväntar sig av Mange Johanson (med rätta) har man nog lite för höga förväntningar.

Ny match i kväll förresten. Mot Frölunda i Värnamo (hoppas jag fick allt rätt den här gången).

2 kommentarer:

kent sa...

Hej, önskar komma i kontakt med dig. maila mig på poppen63@live.se så berättar jag mera.

Vänligen
Kent Fredriksson

Nidek sa...

Kent: Det är bättre du mailar mig. Adressen finns under 'Om mig' i högerpanelen.