torsdag 29 oktober 2009

Uselt

'Uselt' är första ordet som dyker upp i huvudet direkt efter matchen om matchen i kväll mot Södertälje. För första gången den här säsongen är jag riktigt riktigt besviken efter en match. HV öppnar som vanligt på bortaplan den här säsongen, det vill säga lite lojt och oinspirerat men ändå hyfsat med i matchen, rent av för de spelet. Efter det blev det bara sämre. Det var oroväckande dåligt sista två. I slutet blev HV till och med utspelade, något vi inte har varit i närheten av att se tidigare den här säsongen. Egentligen var det ingen spelare utmärkte sig positivt denna match. Det skulle möjligtvis vara Thörnberg som allafall försökte.

Södertälje imponerade också, med sin kämparglöd. Hockeykunnadet vet jag inte hur det var med med det behövdes inte heller när HV bjöd på den ena klara chansen efter den andra med virrigt spel i försvarszon. Att HV förlorade är jag inte jätteförvånad över. På sättet de förlorar gör mig istället lite orolig.

Undrar om inte laget har gått och blivit lite för uppblåsta och tror att de kan vinna alla matcher glidandes på en skridsko. De har lyckats med det lite väl många matcher den här säsongen för att det ska vara positivt när det gäller intensitet, kämpaglöd och fart. Hoppas man inser att det måste vara slut på tummandet på dessa tre ingredienser.

1 kommentar:

sportsnackaren sa...

Jag har ingen aning vad det är.. uppblåsta borde de inte vara, men annars är du inne på något där.. det här är proffs och det är deras jobb, hade en "vanlig" person gjort den här typen av ojämnt arbete skulle man snart hamna i problem... Jag tycker inte någon visar vägen om inte Davidsson och Petrasek gör det. Vem är vår andra assisterande lagkapten när inte Pelle G är med?

Oavsett vem som har ett C eller A på bröstet så är det irriterande att se den här typen av spel och jag tror inte på en "FBK-repris" på lördag i Kinnarps, Brynäs kommer göra det ruskigt svårt och det blir verkligen ett test på lördag för laget innan uppehållet.