måndag 9 januari 2012

Imorgon hängs tröjan upp

Imorgon är en speciell dag för HV71. Då hängs nämligen tröja nr1 upp i Kinnarps. Det kommer bli känslosamt och tårfylld ceremoni, var så säkra. Jag vill ge lite extra plus till canal+ som väljer att påbörja sändningen redan 18.25 så att vi som inte har möjlighet att vara på plats får chansen att ändå se det hela.

I matchen som följer efter cermonin står jumbon Timrå åter igen för motståndet, laget som nu i praktiken är avhängda i botten på väg mot kvalserien. I lördags när lagen möttes i EON Arena kunde man se varför. Men det fråntar inte HVs fina insats (även om jag missade en förstaperiod som enligt vad jag läste mig till var HVs sämsta). Man visade tålamod och var effektiv när man fick lägena. Allra roligast var att konstatera att HV åter igen har fått en förstakedja värd namnet. Piros-Davidsson-Voutilainen. De stod för tre av de fem målen HV gjorde varav två i power play(!).

I övrigt får jag hjärtat i halsgropen av att läsa på hvfantasten och andra ställen rykten om att Petrasek ska ha sett på Vida Arena. Dolkstöt i ryggen vet jag inte hur det känns. Men om detta visar sig vara sant och Pettan skriver på Växjö är nog det närmaste man kan komma den känslan när det gäller hockey.

Inga kommentarer: