måndag 20 augusti 2007

Ledin

Sommaren har mycket tankar upptagits kring det namnet. Ett givet hatobjekt stod plötsligt där i HV-tröjan. Svårsmält minst sagt. Jag är inte den som bara kan ställa om från hata till älska från en dag till en annan. Har faktiskt fortfarande svårt att tänka mig att jag en dag kommer göra det. Han har visserligen mycket ödmjukt förklarat att han förstår att han inte är populär här (även om andra HV-fans verkar ha lättare att ta honom till sitt hjärta) och att han ska göra sitt bästa för ändra på det. När jag hör honom eller läser om vad han sagt tänker jag bara; vad fan skulle han annars sagt? Knappast att hans hjärta ligger hos Färjestad eller Luleå och att han endast spelar i HV för pengarna även om det skulle vara så. Min inställning till honom kan säkert ändras trots allt. Antagligen underlättas den processen av om han gör bra ifrån sig. Det tror jag. Men tills dess, om det sker, förblir mina känslor för nr 97 en aning scitzofrena: O ena sidan vill jag att han är hur bra som helst (för det gynnar HV såklart) men o andra sidan skulle jag hellre se honom utanför laget.

Ledin som jag minns han

Inga kommentarer: