söndag 8 mars 2009

Hur kul som helst

Man har nästan glömt bort hur kul hockey kan vara under den här säsongen. Men igår var det förbannat kul att se. Äntligen fick man se ett laddat HV som spelade ut på bästa sätt (förutom lite slarv några gånger i försvarszon). Jag håller inte med om att det var jämnt i början av matchen som många menar. Jag tycker HV var överlägsna rakt igen hela matchen. Man tacklades, stod upp vid mittzon, snabba anfall och gick rakt på mål. Sen får vi inte glömma Liv som åter igen gjorde en grym match, som nästan alltid när det gäller slutspel. Mycket bättre kan det faktiskt inte bli. Att det till slut slutade 7-0 kanske är i överkant. Nu är det bara att hoppas att laget kan fortsätta på den inslagna vägen. Speciellt imorgon är det viktigt att man verkligen är på tårna i 60 minuter. Vinst då och jag tror luften går ur Timrå och vi är i semi.

Om man ändå ska vara lite kritisk mitt i all glädje över fint spel så är det slarvet i försvarzon ett par gånger man tänker på. Här gjorde Angell och Tedenby ett par riktigt usla byten igår vilket säkerligen orsakare 5-10 av de 40 skott Timrå på något obegripligt vis ändå fick iväg mot Liv. Man kan ju hoppas att Kenta såg det också. Jag tycker verkligen det är läge att prova Johansson på Tedenbys bekostnad. Han gjorde ett par byten igår när Laine var utvisad och gjorde det riktigt bra. Torp har bara blivit bättre och bättre och borde verkligen få förtroendet nu när Angell spelar som han gör och när dessutom Björk är skadad. Det var väl det enda. Annars är jag hur nöjd som helst. Fortsätt så HV!

1 kommentar:

josephzohn sa...

Hur kul som helst!!
Helt överens ang. Angell ...