söndag 16 januari 2011

Sviten bruten

Jag hade innan matchen igår en känsla av att det skulle bli svårt för HV att bärga tre poäng i bortamatchen mot Timrå. Jag fick rätt tyvärr och den sex matcher långa fullpotts-sviten är bruten. Men, HV fick ändå två poäng med sig och samtidigt tappade alla toppkonkurrenter poäng så man måste nog ändå se det som att detta var en lyckad omgång för HVs del.

Matchen igår kan annars sammanfattas kort så här: En ganska avvaktande första period. En andra där HV dominerade stort. En tredje som jag visserligen missade större delen av men där enligt uppgift var tung Timrå-dominans. I sudden gör HV som vanligt. Som så ofta är det också Laine som avgör. Jag kan ändå inte hjälpa att jag är lite besviken för den tappade poängen. De två första perioderna, det vill säga den delen av matchen jag såg kändes det hela tiden som att HV var en klass bättre, som att man hade fullständig kontroll på läget. I synnerhet i andra var känslan så. Där borde HV avgjort eller åtminstone fått producerat fler än de två mål de fick i mellanperioden.

Men nu ska man inte gnälla allt för mycket. HV har nu 20 av 21 möjliga poäng de sju senaste. De bästa enheterna igår var tredje och fjärdelinen. Matchens lirare var André Petersson som var tillbaks efter skada. Stod för första målet och passade fram till andra. Killen har verkligen enorm potential. Kanske den med mest potential i HV sen Davidsson. Kanske ännu mer. Tänk om hans ryggproblem kunde försvinna bara för gott..

2 kommentarer:

Adam K sa...

Hej där. (Bloggaren)
Vi verkar ha samma intresse. HV71...

Jag undrar lite snällt om du vill ha ett länkbyte mellan dig och mig (offensivhockey 3.0)

Min blogg som du kanske sett så handlar den både om ishockey, analys och lite rolig fakta. Hittade min nisch tillslut=)

Vad sägs?
Hörde även du fick hänga på HVbloggen. Grattis=)

Nidek sa...

Hej Adam! Då är vi väl lite av kollegor på hvbloggen.se? Var inne på din blogg precis. Intressant läsning. Varit lite inaktiv i bloggvärlden senaste tiden så den har på något sätt passerat mig obemärkt.