lördag 14 februari 2009

Piros imponerade mest

Såhär ett par timmar för nedsläpp mot Saik tänkte jag kommentera torsdagens match. Har inte hunnit med det tidigare..

Det mest intressant med denna var såklart nyförvärven dit jag även räknar Staal som gjorde sin första elitseriematch i HV-tröjan. Han gjorde en helt ok match och kommer med all sannolikhet bli nyttig i slutspelet med sin tygnd. Men den som imponerade mest på mig av nyförvärven var Piros. Härlig teknik och blick för spelet. En spelfördelade likt Davidsson att ha i andra Powerplay-uppställningen. I spelet fem-mot-fem såg jag inte så mycket av honom. Kanske är läge att flytta upp honom från fjärdekedjan redan i eftermiddag då kanske Vouti och Thörnberg saknas på grund av sjukdom?

En som inte imponerade på mig var Björk. Känns inte som en topp-sex back. Men självklart måste man ge han några fler matcher. Med lite mer skärpa så kan det nog komma att se bättre ut för honom.

I övrigt var matchen mot Timrå, som vanligt med matcher efter ett upphåll, inte välspelad. En poäng är ändå godkänt. Speciellt med tanke på att övriga topplag kammade noll. Vinst ikväll och förlust för LHC tar HV över serieledningen. Såvida inte marginalen är ett mål i de båda matcherna..

Inga kommentarer: