torsdag 2 december 2010

4 skott, 4 mål.

Ytterligare än match med medflyt för HV. En matchs medflyt denna säsong är en ovanlighet. Två är unikt hittills? 


Jag missade medvetet denna match eftersom jag var rätt övertygad om att det skulle bli förlust. När jag kom hem i upptakten av tredje satte jag på radiosportens webbradio för att höra den stakande kommentatorn som verkade sitta i ett madrasserat rum (inget arenaljud alls i bakgrunden), meddela att HV ledde med 5-0 blev jag glatt överraskad. Att HV gjorde dessa fem mål på åtta skott är anmärkningsvärt. Än mer anmärkningsvärt är att de gjorde fyra av dessa mål på de fyra första skotten!


I måndags fick kommentatorerna närmast orgasm över Barcelonas spel i El Classico. Det efter att Barca på de första två målen väldigt tidigt i match och på så sätt i princip avgjort den där. Jag tycker de tar i på tok för mycket när de menade att Barca gjorde en av historiens bästa fotbollsinsatser i måndags, även om de såklart var bra, väldigt bra. Lika lite, eller kanske ännu mindre ska man dra för stora växlar på att HV nu lyckats plocka fem av sex poäng på två bortamatcher. Men spelet har inte helt övertygat även om HV nu har ett helt annat självförtroende och kyla än tidigare på säsongen.


Jag nöjer mig så. Har man dragit en parallell mellan Barcelona och HV räcker det.

1 kommentar:

sportsnackaren sa...

En sådan effektivitet som HV hade igår ser man dem gärna hålla i över helgen iaf... För det var ruskigt, även om Timrå skämde ut sig om man ska vara ärlig...

Nu är det dubbelmöte mot Frölunda, det är väl något för dig att följa lite extra nu? Ser jag fram emot att följa i din blogg isf!