tisdag 18 december 2007

Riktigt dålig match

Rubriken ovan hade jag klar för mig när jag började forma det här inlägget i huvudet redan i andra perioden när HV ledde med 2-0 och var parkerade i Brynäs zon. Här hade jag tänkt att skriva nått om att HV vann komfortabelt trots dåligt spel. Nu blev det ju inte så. På ett sätt kanske det var lika bra. För när man spelar på det oinspirerade och nonchalanta sätt HV gjorde idag förtjänar man inga trepoängare. Nu krävs det ordentlig uppryckning mot Timrå på torsdag. En sak som vi inte sett tidigare under säsongen hände efter Brynäs snabba reducering i början av tredje. HV-spelarna började se rädda ut och vågade inte spela ut utan såg istället ut att bli rädda för att förlora och 'sprang och gömde sig'. Om det nu var de som hände i spelarnas huvud, vilket det såg ut som via TVn finns det anledning att börja bli orolig på riktigt. Tidigare har HV vid liknande har HV bara trummat på som ingenting hänt, eller rent av lagt i en högre växel. Hoppas verkligen jag har fel. För tappar laget allt självförtoende efter ett par matchers motgång är jag rädd att jag har haft fel om HVs storhet. Nu hoppas jag laget snarast bevisar mig att jag INTE har fel!

Sen börjar jag bli irriterad på Kentas extremt hårda matchning av vissa spelare (framför allt förstkedjan, Puistola, Louma och Petrasek). Detta gagnar varken laget eller de hårt matchade spelarna själva. Och ska man nu matcha någon eller några spelare extra hårt så ska det vara motiverat. Det är ok att matcha en spelare som är het och skapar saker i varje byte. Däremot är det inte ok att matcha en för ovanlighetens skull blek Davidsson som inte åstadkom mycket idag. Speciellt inte efter bjudningen vid Brynäs 2-2 mål. Kenta: HV har en bred trupp med massor bra spelare. Utnyttja det!

Mitt i allt detta negativa är jag ändå optimist och tror att HV ger sig fan på att göra en riktigt bra match mot Timrå på torsdag. Tappade vinsten ikväll blir tändvätska! Dessutom möter HV ett lag de brukar ha lätt för som dessutom också verkar vara lite ur slag för tillfället.

Inga kommentarer: