söndag 20 april 2008

Guldfirande

Firandet för mig har kanske inte varit av den vildare karaktären. Mer har det handlat om ett inre lyckorus. Bor man i fel stad och dessutom inte hade möjlighet att åka till guldköping i helgen så duger det faktiskt, trots allt alldeles utmärkt. Jag börjar ändå bli 'gammal' och har firat SM-guld förut. Men visst hade jag gärna varit med här. Att säga något annat vore att ljuga.. Men en viktig fördel har jag som boende utanför Jönköping. Man kan tråka sina arbetskamrater med lite guldsnack i morgon. Det ser jag fram emot!

Säsongen är slut, så vad händer då här? Mja.. Till en början ganska mycket hade jag tänkt. För det första tänkte jag författa en utförlig sammanfattning om den fantastiska säsong HV genomfört och kanske lite om elitserien 07/08 i allmänhet. Sen börjar ju faktiskt en annan mycket intressant säsong, silly season som jag lovar att försöka hålla mig uppdaterad i och rapportera om alla troliga och kanske även otroliga rykten. Hagos påväg in Ward, Åkerman, Kaupilla och E.Johansson påväg ut. Pelle G verkar köra på minst ett år till allafall, härligt! Sen verkar det som att Henrik Eriksson har fått A-lagskontrakt. Bra det också! Vi behöver både gammal rutin och fylla på från underifrån. Sen ryktas det om Vyborny och Angell.. Ja fler namn lär dyka upp. Tror vi går en spännande silly season till mötes.

Inga kommentarer: