torsdag 3 april 2008

Vi är där nu.

Efter en helvetisk spännande match blev äntligen finalplatsen spikad. Var länge sen jag var så nervös som ikväll. Satt och skakade sista perioden och vågade knappt titta. Allt för många gånger man sett matcher med liknande karaktär spolieras i ett skitmål för motståndarlaget som förstör allt. I synnerhet i semifinaler. Nu hände inte det och jag är oerhört lättad. Skönt med en helg nu utan hockey både för spelarna misstänker jag (hoppas Hrdina får ordning på ljumskarna exempelvis) men även för mina nerver.

Vad gäller matchen så var det kanske inte HVs bästa insatser offensivt men FRUKTANSVÄRT stabilt försvarsspel. Har knappt sett HV spela stabilare och enklare i försvarszon än ikväll. Sen har vi ju Liv i målet. Behöver jag säga mer? Den enda kritiken jag har är att HV kanske backade hem lite väl tidigt och började med styrspel. Bättre att åtminstone försöka lägga spelet i anfallszon. Därifrån gör motståndarlaget knappast mål. Men skit samma nu! Vad gäller den av mig och många andra hårt kritiserade Vinnerborg gjorde han faktiskt en helt ok match ikväll. Hoppas därmed det var sista gången jag behöver nämna domarinsatsen den här säsongen.

Vad mer finns det att säga? Jo, just det: Vi är i final, FINAL. Det har inte sjunkit in än. Nu behöver jag vila. Allmänt kaos efter flytt och matcher som dessa blir mer än jag klarar känner jag. Nu vill jag bara sova, länge och vara utvilad och riktigt laddad till första finalen på måndag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Telefone VoIP, I hope you enjoy. The address is http://telefone-voip.blogspot.com. A hug.