onsdag 17 september 2008

Andra matchen imorgon

Ju mer jag tänker på matchen i måndags desto mer nöjd blir jag med det spel HV presterade. Har de någonsin spelat så bra? Aldrig i en premiär åtminstone. Fart, fysik och koncentration. Med de ingredienserna blir HV mycket mycket svårstoppade denna säsong.

Blir matchen imorgon hälften så underhållande som den i måndags är det bra. Risken finns såklart för lite 'baksmälla'. Jag hoppas laget ger mig fel och semi-motståndarna från i våras Timrå får sota för det uppe i Norrland.

Sen har det varit lite debatt om Thörnberg och hans filmningar. Trist att han fått det ryktet, delvis självförvållat. Sen förundras jag över att vissa inte bryr sig om HV-spelare filmar bara HV vinner. Konstig inställning. Man vill väl ändå att HV ska vinna i något som åtminstone för ögat ser ut som en ärlig kamp. Man vill ju vara stolt efter en vinst. Det är väl ändå själva grejen med att hålla på ett lag. Annars kan man lika gärna lägga ner det känns det som..

Inga kommentarer: