torsdag 12 augusti 2010

Så är vi igång igen

..och på vilket sätt sen. HV öppnade säsongen 10/11 på bästa sätt ikväll. Detta genom att krossa Frölunda med 8-1 ikväll. Många positiva besked ikväll enligt uppgift (själv hade jag inte lust att betala 99 spänn för en match i träningsturnering, där går till och med min gräns). Beech och Petersson blev tvåmålsskyttar. De två Daniel-nyförvärven Larsson och Rahimi ska ha stått för bra insatser. Sen får man ta i beaktande att HV ändå saknade tunga namn som Laine, Ledin, Louma och Hietanen. Snacka om bredd! I synnerhet bland kedjespelarna. Konkurrensen kommer bli stenhård där i år och jag hoppas verkligen alla tar det på rätt sätt. Att det varje match och varje byte kommer tävlas om en plats i truppen. Det ser hur som helst oförskämt bra ut redan nu. Men, som jag alltid skriver i det här skedet av säsongen: Man ska inte dra för stora växlar på varken insatsen eller resultatet. European Trophy, som kvällens match var första omgången av för HVs del, är trots allt en träningsturnering.

Hur som helst är vi igång igen, så även jag, här. Imorgon 'hemma'-premiär. I Bredstorpshallen i Tranås mot Malmö. Har en känsla av att det inte blir någon utklassning då. Reaktion på matchovana spelare är risken.

Inga kommentarer: