fredag 9 november 2007

HV-bloggande

På grund av allmän lättja och trötthet har det inte blivit något inlägg den senaste tiden. Har inte heller hänt så mycket att nämna på HV-fronten. Det enda nämnvärda är väl landskampen i Kinnarps igår. Såg bara tredje perioden men tyckte där att ingen av HV-spelarna övertygade. Ledin märktes inte alls förutom ett konstigt bakåtpass och Åkerman bjöd på en del felpass (som så ofta tyävrr). Liv gjorde väl ingen tavla direkt vid de mål han släppte in.

I övrigt har jag funderat en del över HV och bloggande i allmänhet och mitt bloggande i synnerhet. För det första verkar det finnas dåligt med HV bloggar. De enda, förutom min, som uppdateras som jag känner till är Therese Gustafssons, Blue Blogg på svenskafans samt HV-bloggen på HVs hemsida. Borde väl ändå finnas fler? Som också uppdateras med jämna mellanrum. Tips någon? Här kommer jag osökt in på mitt eget bloggande. Hur många läser den här bloggen? Jag har ingen besökarstatistik men på kommentarerna att dömma kan det inte vara många. Eller? Ge er gärna till känna isf.. Vore trevligt!

Om det nu är så att jag är en av de få som har en blogg som följer sveriges för tillfället bästa hockeylag tycker jag faktiskt att den förtjänar fler läsare. Har registrerat den i diverse bloggregister och news-feeds men tydligen utan lyckat resultat. Förutom det låga besökarantalet kommer denna blogg inte högt på en google-sökning med sökbegreppen "HV71" och "blogg". Får väl jobba på att synliggöra AlltidHV lite mer ihärdigt helt enkelt. Till sist ska jag dock säga att många läsare inte är huvudmålet. Jag HV-bloggar i huvudsak för HV-bloggandets skull och tycker det för det mesta är riktigt kul! Varför? Tja! Mer engagemang leder till mer glädje (när det går bra för laget) vilket leder till mer engagemang osv osv..

Nog om det. Härnäst kommer en sammanställning av den första knappa tredjedelen av elitserien, lag för lag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Flashar det till i RSS:en så vet jag att det finns godis att hämta. HV-godis förvisso men då det i HV´s (och ditt) fall rör sig om Bättre Hockey så läser jag så klart, så gärna...

Nidek sa...

Trevligt att läsa Lasse. Trevligt att det är supportrar till andra klubbar som läser här men lite konstigt att du som sådan, verkar vara min trognaste läsare.

Anonym sa...

Skriv många inlägg så får du många som läser...
3-4 inlägg och du kommer få väldigt många besökare!


Jag läser ibland, 2 gånger i veckan, mer inlägg skriver du ju inte så det är ingen idé att gå in och kolla...

Nidek sa...

Du har så rätt ando. Att skriva många inlägg är det absolut bästa sättet att få nya och ha återkommande besökare. Borde kanske nämnt det här. Räkna inte med att inläggen här blir fler dock. Känner varken att jag har den tiden eller orken som krävs. Inte just nu allafall.