fredag 20 juli 2007

Ansiktlyftning, Liv, Hjalmarsson och medlemskap i HVs forum

Även om det inte hänt mycket idag så har det som finns värt att nämna idag mångfaldigt mer än de senaste två veckorna. First thing first: AlltidHV har fått en ansiktslyftning. Den uppmärksamme och hängivna läsaren ser att det en ny toppbild tillkommit samt att en länksektion lagts till i högerspalten. Snyggt! Åtminstone snyggare..

Andra händelse: När jag gjorde ett av mina besök på HVs hemsida såg jag en tråd med rubriken "Liv skadad". Där stod det att Liv hade skadat sig på träning, ambulans tillkallats och att det kunde vara fråga om fraktur. Men som tur var var dessa uppgifter betydligt överdrivna. Senare kom en dementi från en av forumets moderatorer som meddelande att det endast var fråga om kramp. Lite hockeypuls hann jag allt få mitt i semestern. Nog aldrig hänt tidigare en 20e juli..

Hjalmarsson sticker till Nordamerika redan denna säsong. Står att läsa om här och här. Underbart! Förutom att HV nu får övergångspengarna så slipper vi honom i en elitseriekonkurrents tröja nästa säsong. Skulle faktiskt svidit ganska mycket. Förhoppningsvis kan nu HV till nästa säsong knyta till sig Hjalmarsson om han inte trivs på andra sidan. Han har ju tidigare insinuerat att han insett att det var ett misstag att lämna HV.. Fast självklart unnar jag en kille som han alla framgångar och jag tror, utan att ha allt för stor koll på Blackhawks spelare, att Hjalle kan ta en ordinarie plats i ett av NHLs sämre lag. Fortsätter utvecklingen som hittills så..

Sen börjar jag bli lite lätt konspirationsteoretisk mot HV-forumets moderatorer. Jag skrev för en tid sen att jag registrerat mig på deras forum. Detta konto har dock inte aktiverats än, eller vad som nu hänt eller inte hänt. Logga in där kan jag i vilket fall inte. Men 'fine' tänkte jag. Semestertider osv.. Men nu ser jag att minst en ny medlem tillkommit och det igår! Hmm.. Vill inte HV ha en frispråkig och granskande själ som Nideks på sitt forum månne??

Till sist: Sist lovande jag ett inlägg om HVs backar i nästa inlägg (dvs det här). Nu blev det inte så. Ska skriva ihop ett sånt imorgon istället hoppas jag.

Inga kommentarer: