onsdag 4 juli 2007

Svälten

hvfantasten.com, hv71.se, hockeysverige.se, svenskafans.se/hockeyzon/; Där har ni min sekvens (inte nödvändigtvis i den ordningen) när det gäller letande efter intressanta nyheter, reflektioner, påstående, ja allt som gäller HV. Nu på sommaren går dock detta rätt fort. Snabbt efter att jag gått in på någon av de ovan nämnda sidorna kan jag konstatera att inget har hänt sen senast jag var inne där (vanligtvis ett par tre timmar tidigare). Nyheter och inlägg kommer väldigt glest. Det mest intressanta, ja det enda intressanta jag läst senaste veckan är det som kommit upp på hv71.se:s forum, där det ändå är hyfsat mycket diskussion även nu.

Här har det senaste dagarna blossat upp en strid mellan moderatorerna och ett par av forumets elakaste och även kanske mest underhållande medlemmar. Statusen just nu är att en av dom är avstängd. Jag skulle gissa att det inte dröjer längre förrän även den andra är avstängd också. Lite synd med tanke på underhållningsvärdet på forumet. Fast samtidigt förstår jag moderatorerna till fullo. Man kan inte på en sveriges ledande hockeyklubbar offeciella sida ha inlägg där medlemmar kallar andra medlemmar för mongolida och efterblivna (som tydligen dessutom ber moderatorer dra åt helvete).

Oj! Det var ett sidospår. Det har även kommit upp en del (andra) intressanta inlägg Enligt ett ska med Canal+ säsongskort i ett utförande nästa säsong gå att välja att följa samtliga matcher för ett visst lag. Oj igen! Låter ju helt perfekt för mig som postordersupporter. Stämmer detta lovar jag att kapitulera för Canal+ och snarast skaffa detta kort! Enligt ett annat rykte skulle Scott Niedermayer kunna vara ett namn för HV nästa säsong. Haha! Eller Oj! Det ryktas ju trots allt (lite mera trovärdigt) om att HV förhandlar med ett 'stort' namn, kanadensare också. Fast riktigt SÅ stort namn kan det väl ändå inte vara.. ?

Har förövrigt reggat ett konto på HV71.se:s forum nu. Känns som om varje HV-bloggare med självaktning ska ha det. Kontot väntar nu på att bli aktiverat av moderatorerna.. Så nu kan det hända att även jag hamnar i onåd hos Razz och Finest pga dumt inlägg eller liknande. Oops! Did I say it out loud?

Inga kommentarer: