torsdag 25 oktober 2007

Matchen ikväll och Ledin

Ingen höjdare, till och med riktigt sömnigt fram till tredjeperioden. Men seger blev det och det är ju det viktigaste. HV förde matchen utan att dominera. Lite slarvigt emellanåt dock men kanske inte mer än vanligt. Liv då? Mycket bra. De gånger utespelarna slarvade räddade han laget. Bland annat ett två mot noll-läge. Fram till Modos mycket omdiskuterade 2-1 mål hade Liv hållt nollan i Kinnarps Arena i hela 213 minuter och 28 sekunder!! Otroligt! Måste vara något form av rekord. En plump i protokollet dock: Sista målet ska han inte släppa in.

Lückner gör det, spelarna gör det och även Modos fans gör det. Hittar bortförklaringar och saker att gnälla på. Jag hittade ett ytterligare exempel på detta. Allt bra HV gör är tur och allt som inte går Modos väg är otur. Läs detta från Modos avdelning på Svenskafans.se och ha i åtanke att Modos första var mål mycket tveksamt och att deras andra var en tavla. Horribelt!

Så lite om Ledin. Jag skrev i sommras om hur svårt det kändes att ha se denna man i HV-tröjan (även om jag redan då var klok nog att inse att jag eventuellt senare kommer ändra uppfattning). Jag måste nu erkänna att jag kapitulerat för Ledin. För det första ser jag mycket mer av vilka kvaliteter han har som spelare nu. Han är en drömspelare på många vis. En som alltid, alltid ger 100%. Dessutom har han en underbar förmåga att få motståndarna vansinniga. Det är inte bara en och två gånger man har sett käften gå på Ledin för att sedan se en motstånder störta mot honom till synes redo att döda honom. Skulle vara väldigt intressant att höra vad han säger. Vad det är det han säger som gör alla så arga? "Din syrra är en hora" á la Materazzi tror jag inte funkar på svenska hockeyspelare..

Ikväll då det var Kristans tur att bli förbannad förresten. Visst förstår jag honom. Jag blev själv lika förbannad på Ledin emellanåt när han spelade i den lila dressen. Övrigt ikväll fick Ledin kanske inte så jättemycket uträttat. Men inställningen fanns ju där som vanligt. Underbart att se!

Inga kommentarer: