tisdag 14 augusti 2007

Väntan.. och lite annat

Semestern är slut. Så nu är det mest väntan.. Väntan till den 24 september. Tankarna handlar om att planera. Skaffa säsongskort eller inte? ..som jag många gånger skrivit (ursäkta om det blir tjatigt). Hur ska jag hinna med allt utöver hockeyn? Äsch. Det en del kallar liv får helt enkelt komma i andra hand.

Sen har det ju, förutom väntan, hänt lite. Laget har kommit igång och tränat men det kan väl knappast undgått någon. Det märkliga är den positiva responsen från nästan alla håll efteråt (Hv-fans och media). Märkligt om man jämför med reaktionen efter exempelvis Ljungbergs och Mellbergs bråk på träning under fotbolls-vm 02. Själv är jag också tveksam om detta verkligen är positivt. Nu var jag ju inte där när det hände och har inte heller sett rörliga bilder på det hela. Men rent generellt kan det ju knappast vara bra att två lagkamrater blir osams. Laget ska ju helst vara sammansvetsat där alla backar upp alla för bästa prestation. Man ska kunna lita på sina lagkamrater. Bråk, hur små de än kan vara sätter ändå, tror jag, en liten kil i den berömda lagmoralen. Rådet från mig till Jämtin och Torp är att spara sina heta känslor och istället kanalisera dessa mot motståndarna. Lasse på bättre hockey har filosoferat lite i ämnet ocskå. Finns att läsa här.

Annat, mer positivt som hänt är att Åkerman tränat för fullt på is idag. Härligt!

Inga kommentarer: