fredag 31 augusti 2007

Första rörliga bilderna

Idag fick jag se rörliga bilder på HV när de mött Jokerit i Lugano Summer Ice Hockey. Vissa av matcherna i turneringen sänds över webbtv. Egentligen skulle inte HV71-Jokerit sändas men pga bland annat HV-fans klagomail bestämdes att även Jokerit-matchen skulle sändas. Klagomålen berodde på kvaliteten på sändningen under första matchen mot Zürich Lions. Denna var riktigt bedrövlig med avbrott på minst 10 sek för varje 3 sek rullande bilder.

Jag såg inte mycket av matchen, en bit av andra perioden bar. Detta eftersom jag dels kom från jobbet och sen var tvungen att sticka iväg. Det jag lilla såg gillade jag ändå. Spelet såg riktigt lovande ut och HV dominierade och såg tyngre så länge de var lika många spelare på isen. Sen drabbades de av två snabba utvisningar och fick spela 3 mot 5 i nästan två minuter. Spelet under det numerära underläget var också mycket bra och släppte inte in något mål här (även om de hade tur med en stolpe) . Det sista som hände innan jag la ner tittandet var att Jokerit kvitterade efter lite förvirring i försvaret. Men på det hela taget: Kul att ha sett dom och kul att spelet var hyfsat. Längtan till den 24e blir starkare och starkare..

Just det: Matchen slutade 4-2 till HV. Semifinal imorgon mot Lugano.

Inga kommentarer: