måndag 1 oktober 2007

Jag kan acceptera

Jag kan acceptera att HVs ser lite loja och oinspirerade ut efter en bussresa upp till Mora för spel i fjärde omgången av elitserien. Jag kan faktiskt till och med acceptera att det då, mot ett frenetiskt krigande Mora till och med blir förlust. MEN.. Det var absolut inte så det var ikväll. OCH jag kan fan inte acceptera att HV på det fyra omgångar skänkt bort åtminstone hälften av de mål de släppt in, lågt räknat! Antingen har Liv tabbat sig eller så har någon av de s.k rutinerade spelskickliga backarna (oftast Åkerman, Petrasek eller Gustafsson) skänkt pucken till motståndarna mitt i slottet och/eller struntat i markeringen. Ser precis lika jäkla illa ut som förra säsongen. Nu får det fan vara slut på misstagen. Börja med att bänka Liv (även om han kanske inte kan lastas för målen igår). Sen gå ner på tre backpar och peta till att börja med Gustafsson och Åkerman. Handlar om att markera att det någon gång får vara slut på indianare, markeringsmissar och tvål i plocken.

fotnot: Om ni undrar varför mitt tidigare inlägg går i en betydligt gladare ton beror det på att jag förberett detta innan kvällens match. Nu är jag genuint förbannad!

Inga kommentarer: