söndag 14 oktober 2007

Rapport, södertäljematchen och mer gnäll

En seger som påminnde om den mot Luleå. Man var alltså egentligen aldrig orolig att HV skulle tappa poäng denna match. Möjligtvis var det defensiva fokuset lite sämre denna match. Men det kompenserades med ett ineffektivt Södertälje och en mycket bra Andersson i målet. Annars var matchens stora utropstecken förstakedjan med Thörnberg, Voutilanen och Davidsson. Dessa herrar snurrade upp SSK rejält i anfallszon och stod också för tre av målen, ett var.

Melin då? Mja.. Han kanske inte bidrog till farten i anfallsspelet på det sättet som jag trott och hoppats. Men får han några matcher på sig är jag övertygad om att han blir en av de tongivande spelarna i laget. I tredjekedjan kan han förhoppningsvis också få fart på Pettersson som inte visats sig från sin bästa sida. Där har HV också ett väldigt sparkapital.

Ännu mer gnäll på HV71.se: Nu kan jag inte se HVTV längre trots att jag kör det med explorer. Jag kommer bara till en sida med texten "The service is not availible in your region." Någon som kan ha en aning om vad det beror på? Dessutom är forumet inte uppe än. Gått en månad snart.. HVs spel må vara bättre (hittills allafall) än förra säsongen, men hemsidan är det fan inte.

Inga kommentarer: