onsdag 24 oktober 2007

Liv

*Pew* Verkar som att Stefan Liv inte blev allvarligt skadad i måndags. Kanske är han med redan imorgon. När man ändå är inne på Liv.. Ja... Till att börja med är han en stor profil som det inte går att göra annat än älska.. Som person. Åtminstone den bild av honom man fått vi hörsägen och media. När det gäller det viktiga (i allafall här), målvaktspelet är det svårt att göra en klar analys. Många är dock säkra: Liv är värdelös. Ungefär lika många är också tvärsäkra: Liv är den bästa målvakt HV haft. Själv sällar jag mig i den tredje, mer ambivalenta skaran.

Jag tycker inte han började säsongen speciellt övertygande. Men efter några matcherh har han växt mer och mer. Dock gjorde han en mindre bra match senast mot Färjestad. Fast o andra sidan gjorde han enligt rapporter en riktigt bra match på Lördagen mot samma bollklubb. Och en plattmatch, eller lite sämre match snarare, måste väl alla få ha? Eller? Visst kan man skylla på att han är ojämn. Men samtidigt känns en ojämn målvakt som en mycket stor säkerhetsrisk som skapar otrygghet i hela laget. Nej. Jag hoppas inte jag kommer dra slutsatsen att Liv är ojämn (allafall inte ojämnare än jämförbara toppmålvakter i elitserien). Hellre att han inte hittat toppformen än, liksom vissa andra i HV.

Hur man man ska ställa sig till Stefan och hans målvaktspel kommer nog diskuterats flitigt hela säsongen. Kanske till och med så länge han är kvar i HV. Det som framstår som allt mer säkert är dock att man inte kommer ha någon klar uppfattning om Liv verkligen är bra eller dålig på den här sidan slutspelet.

Liv, en riktigt skön kille.

Inga kommentarer: