lördag 24 november 2007

Säsongens roligaste seger

I början tredje perioden satt man och väntade på Frölundas avgörande 3-0. I ett HV-anfall som hittills varit ganska uddlösa, säger jag till min vän att det vore skönt om HV kunde få in ett skitmål nu så kanske frölunda-spelarna börjar darra (inte med exakt de orden men..). Förstå min förvåning när önskan slog in! Inte bara att Voutis chansskott från förlängda mållinjen på något vis letar sig utan även att Frölunda efter detta börjar darra och det inte så lite heller! De börjar göra det som man absolut inte ska göra mot HV: Bli passiva i försvarsspelet och låta HV diktera vilkoren i anfallszon. Sen går det av bara farten. 'Svinkedjan' tar härlig revansch på Frölunda och dess publik som tidigare blodtörstigt applåderat ett antal tacklingar och annat som Jämtin och Ledin åkt på (vilket jag också hade gjort om jag haft dessa herrar i motståndarlaget). Speciellt förnedrande måste Ledins förarbete till Hrdinas 3-2 mål med ett pass bakom ryggen vara. Som sagt: Årets absolut roligaste seger. Dock var det långt ifrån den bästa matchen spelmässigt av HV. HV får tacka Liv, en stor portion tur vid första målet samt ett frölunda med svagt psyke för den här segern.

Liv var bäst i HV idag och höll HV kvar i matchen fram till det viktiga första HV-målet. Tredjekedjan med E.Johansson, Falk och framför allt Melin var riktigt bra. Förstakedjan var till skilnad från så ofta annars mänskliga idag.

Fick jag biljetter då? Nej. Tog slut några personer framför mig i kön till biljettkassan. Spelar mindre roll nu. Jag har fortfarande ett léende på läpparna. Fan Va hockey är kul ibland!

Inga kommentarer: