torsdag 29 november 2007

SUCK!

Jag borde gjort som jag tänkte. Dvs inte sett HVs match ikväll. Men med brist på annat vettigare att göra så blev det ändå att jag kollade. Det var inget roligt alls, även om det inte var den tråkigaste matchen hittills. Det priset tar nog ändå förra bortamatchen mot Mora.

Av den eller några av de otal tråkiga sega matchen som HV förlorat mot dalalaget har det tydligen inte lärt sig något av än. Det blev ganska exakt som jag beskrev det i mitt föregående inlägg. Det var alltså ingen fart, mängder med försvarsmisstag och knappt en enda tackling. Andrakedjan med Hrdina, Ledin och Jämtin som ändå brukar gnugga på i matcher av den här karaktären var rent dåliga. Övriga formationer var inte mycket bättre. Insatser som den ikväll brukar få mig att vilja kasta ut TVn eller åtminstone slå sönder något. Dock var jag mentalt förberedd på att detta skulle hända så känsloyttringen blev snarare en djup, väntade suck av förtvivlan (förutom några vredesutbrott i tredje perioden).

Jag var inte alltså förvånad att det blev som det blev. Än mindre förvånad kommer jag bli när HV på lördag mot Färjestad kommer ut som ett nytt lag jämfört med Mora-matchen. Då kommer vi få se snabba uppspel, tacklingar och jävlar anamma som vanligt när det är ett topplag som står för motståndet.

Vad ska HV göra åt Mora-spöket då? Verkar vara väldigt svårt att få HV att motivera sig ens till att spela halvdåligt mot detta lag av någon outgrundlig anledning. Det bästa för HVs del vore att Mora åkte ur elitserien (no offense mora-fans).

Inga kommentarer: