onsdag 15 april 2009

Janne K

Så har HVs tränartrio inför nästa säsong presenterats. Oväntat? Kanske inte, men inte desto mindre intressant. Janne Karlsson blir alltså huvudtränare flankerad av Ljungberg och gamla backhjälten Olausson. Jag var lite inne på att det varit intressant om HV vågat prova nått mer osäkert kort än de tränar som vandrar runt bland elitklubbarna med herrar som Melin, Boork och även Janne. Men o andra sidan har det oftast visat sig att den rutin och det lugn dessa herrar utstrålar är avgörande när det drar ihop sig till viktiga matcher.

Thomas Ljungberg har skött sin roll som andratränare bakom Kenta mycket bra de senaste åren. Är övertygad om att det kommer gå lika bra nu. Tanken är att Thomas tar hand om den individuella träningen av lagets forwards. En person som jag och många HV-fans med mig tycker om är Fredrik Olausson. Han är också det mest oprövade kortet i sammanhanget, men också det mest spännande. Han är efter några svåra sjukdomsår på väg tillbaka. Hans anvsar kommer ligga på backarna.

Det känns som dessa tre herrar kommer utrstråla säkerhet och trygghet som kommer smitta av sig till spelarna i laget. Att dessutom tillsammans besitter mängder av rutin både som spelare och tränare är ingen nackdel. Samarbetet de emellan lär nog inte klicka heller. Verkar vara personer som snarare söker lösningar än problem. Tränarsidan ser alltså lovande ut för nästa säsong.

Nu hoppas jag på att flera frågetecken gällande truppen rätas ut till utropstecken, positiva utroppstecken.


Och Ja, jag kommer snart med en fortsättning av sammanfattningen av säsongen.

Inga kommentarer: