söndag 5 april 2009

Kan HV göra det 'omöjliga' igen?

Nu ser det mörkt igen, för vilken gång i ordningen i detta slutspel vet jag knappt. Som jag skrev tidigare idag tror jag mycket väl det kan gå vägen ändå, men då MÅSTE man höja sig från dagens match. Slarvigt, fantasilöst och oinspirerat kan man kort sammanfatta det. Kändes aldrig som att spelarna fick upp den där riktiga finalnerven, då det verkligen glöder om och de kan offra allt för en vunnen puck. Nej usch. Det var inget roligt se. Det är egentligen märkligt att HV var med så länge som de var denna match med tanke på spelet. Kanske tyder på att Färjestad inte är så förbannat bra heller. Kanske räcker det att HV spelar med lite mer kyla och skärpa för att kunna vända på detta.

Det där experterna på Kanal 5 var inne på, att HV är tröttkörda tror jag inte ett dugg på. Gäller bara att man får igång lagspelet igen till nästa match kan det här gå vägen och en ny fantasktisk vändning ske.

Till sist Davidsson. Var med men gjorde i ärlighetens namn ingen vidare match. Hämmad av skadan? Antagligen. Ringrostig? Det också kanske. Närmast nödvändigt att han höjer sig och leder laget om det här ska kunna gå vägen.

Nu väntar två dramatiska dagar i Karlstad i veckan och sen förhoppningsvis långfredagshockey i Jönköping.

1 kommentar:

josephzohn sa...

Hoppas vid Gud att HVi fixar en match i Karlstad, en långfredag i Kinnarps är nåt jag unnar alla soliga Karlstadsbor :)

Tycker att inte att FBK är så förbannat bra, men idag gjorde dom en defensivt mycket bättre match än senast i Kinnarps.

Personligen är jag tveksam till Davidssons medverkan, nådde han upp till 70% av sin kapacitet?
Sen saknar jag Voutilainen? och Staal?? dom producerar ingenting?