tisdag 2 november 2010

Otroligt besviken

Ikväll hade jag verkligen sett fram emot en match med två spelande lag i toppen av svensk hockey. Men vad fick jag se? Ett HV som visserligen började hyfsat men efter två snabba mål efter försvarsmissar tappar allt. Färjestad då? De försöker väl anfalla en bit in i andra innan de lägger sig helt på försvar. Det i kombination med HVs totala oförmåga att skapa chanser gjorde detta till en riktigt plågsam föreställning för HV-fans. Att dessutom Färjestadsklacken provocerande ofta överröstade HV-publiken i Kinnarps (åtminstone lät det så på tv) gjorde inte saken bättre.  


Andrakedjan som jag greppat halmstrån kring och tyckt mig se tendenser på att de var på gång. När den enda spelaren som visat någolunda klass i kedjan, Laine försvann, försvann också allt hot från den enheten. Totalt under isen. Almqvist som jag försvarade i mitt förra inlägg hade inte heller en bra kväll, men det var han knappast ensam om ikväll. Puistola gjorde nog ändå en av sina bättre matcher denna säsong om man nu ska lyfta fram någon. Davidsson gjorde också sitt bästa för att lyfta laget. Fasth krigade också på riktigt bra och respektlöst. Om ska nämna något positivt så är det ändå att HV trots detta var ytterst nära att kvittera innan Färjestads 3-1 i öppen bur.

Men egentligen var det inte mycket som var positivt ikväll. Faktum är faktiskt att det mesta som varit negativt med HV denna säsong synliggjordes i matchen mot Färjestad ikväll. Vet inte om det är min egen besvikelse som talar men det känns som HV får börja om på ruta ett igen. Toppstriden känns också avlägsen just nu, tyvärr..

Inga kommentarer: