måndag 8 november 2010

Välbehövlig seger, välbehövligt uppehåll

Egentligen har jag inte mycket att kommentera från lördagens match som jag faktiskt avstod från att se på grund av den besvikelse de två tidigare matcherna förra vecka gav mig och jag ville inte förstöra lördagkvällen för mig eller min omgivning. Då passar HV på att gå på kross. Men inte är jag bitter för det, blev istället glad när jag såg mål ticka in vid täta min kontroller av text-tvs målservice. Perfekt att avsluta på detta sätt och få lite andrum inför Karjala cup-uppehållet som är denna vecka. Ett uppehåll som nog är mycket efterlängtat och välbehövligt för HV-spelarna. Faktum är att laget spelat i snitt tre matcher i veckan sen början av augusti. 

Med lite perspektiv på första tredjedelen måste man ha med detta i beräkningen. Ett spelschema som lag som exempelvis serieledarna Luleå inte haft. De har med färre matcher kunnat fokusera mer på uppbyggande träning än Euro Hockey-lagen. Frågan är om upplägget är optimalt med en turnering av hyfsad dignitet innan säsongen, där annars en viktig träningsperiod brukar äga rum? (för nog verkade det som HV ändå satsade rätt hårt på denna turnering också. Samtidigt gillar jag att man på detta sätt försöker bygga upp ett intresse för internationella klubblagsmatcher i västeuropa och frågan är när man annars skulle lägga denna turnering. Lär få återkomma i ämnet.

Matchuppehåll för HV men inte för denna blogg. Jag återkommer i veckan med en sammanfattning av den första trejdedelen av grundserien som ju nu spelats.

1 kommentar:

Z sa...

Ja du Nidek, krossen mot SSK var riktig trevlig att se. Mot låt oss vara ärliga, SSK visade upp prima Allsvensk kvalle.

Men det gör mig inget, alltid trevligt att se målen rassla in. Ser framemot din analys av säsongen som gått.

Mvh Z