fredag 2 mars 2012

Nära två tusen

Mina 81 satsade kronor (det jag hade på spelkontot) på 5-2 mellan HV och Färjestad höll på att betala sig. Men ett sämre ingripande av Andersson vid 5-3 och ett mål i öppen kasse gjorde att det istället slutade 6-3.

När jag ändå är inne på Andersson och den heta målvaktsfrågan kan jag inte säga att han övertygade till 100%. Men, just nu ser jag han som en målvakt i bättre form än Larsson. Han agerar lugnt och följsamt i alla situationer och igår var han bäst den viktiga första halvan av matchen och var på så vis delaktig i att HV kunde gå ifrån och skaffa sig en komfortabel ledning.

Spelet i övrigt kan kort sammanfattas med en lysande första period. Lite sämre de två kommande vilket också berodde på att motståndarna höjde sig och då avslöjade blottor i HVs spel i egen zon. Det blev allmänt virrigt där emellanåt med markeringsmissar, misslyckade pass och försök till spel ur zon som plockas stoppas av motståndarna innan innanför blå. Men på det stora hela en bra genomförd match med fart och fantasi i anfallsspelet. Lovande inför slutspelet är att många spelare verkar vara på rätt väg formmässigt. Joensuu är inne i ett härligt stim. Bara hoppas han kan konsververa den formen han är i genom hela slutspelet. Falk och Sundh blir bara bättre och bättre. Tidigare har Voutilainen börjat bli mer delaktig i spelet och hittat målet igen (även om han var förhållandevis blek igår med tanke på de höga krav man har på han). Davidsson som efter sin korta skadefrånvaro sett väldigt blek ut var betydligt hetare igår. En som förtjänar mer beröm är Piros som varit bra en längre tid. Fantastiskt när det gäller puckbehandling och lysande pass. Dessutom riktigt snabb. Kommer bli nyttig för HV i slutspelet. Bland backarna vill jag lyfta fram Grillen och Kolan (Mattias Karlsson) som också verkar vara på rätt väg formmässigt. Louma som var riktigt usel mot Skellefteå gjorde det bättre igår även om det var alldeles för många felpass. Måste höja sig mer.

Det jag framför allt vill ta med mig från gårdagen är att HV är tillbaka på vinnarspåret igen efter två raka förluster tidigare samt att man trots allt är med i racet om en topp-placering.

Inga kommentarer: