onsdag 12 november 2008

Ibland räcker inte orden till

Nu är jag riktigt förbannad. Det är för första gången på länge jag är det på grund av HV. Det här var bland det uslaste man skådat som HV-supporter. Det är lätt att det blir för stora ord mitt i stridens hetta men, nej. Det här var katastrof. Laget är med sannolikhet borta från vidare spel i Champions League. Inte nog med det! Den som tror att denna och de andra champions league-matcherna är isolerade företeelser skiljt från spelet i elitserien får tänka om. Lika mycket som en bra match och storseger hade kunnat betyda i positiv mening för HVs självförtoende. Lika sargat kan det ha blivit av den här insatsen. Som någon på HVs forum nämnde så lär ju självförtroendet i power play, den enda spelform där HV genomgående denna säsong ändå visat klass, fått sig en rejäl törn. Tre(!) (edit: 4) insläppta mål i den spelformen och grädden på moset ett fem mot tre läge i ca en och en halv minut där HV knappt lyckades komma in i anfallszon.

Mycket mer går det att skriva om den här genomusla insatsen, som gnäll på Louma som jag lätt kunnat fylla ett hundratal rader skriven text neråt med men jag nöjer mig så långt. Finns åtskillit mer att läsa på andra siter. Jag vet att jag inte är ensam om att vara förbannad allafall.

Något positivt med kvällen? Tja, i min desperation att få någon kvalitet live-sändningen från matchen, då Champions Leagues egna webbsändning åtminstone för mig var lika kass som HVs spel, installerade jag en ny version av SopCast och VLC*. Blev riktigt bra till slut. Fast vad ska man med det till när om man inte har något att kolla på? Hockey känner man sig lagom sugen på just nu.. Appropå det så missar jag nästa match, Rögle borta. Som det känns nu är det lika bra.

Tips i stund av ilska och besvikelse: 7-1 till Rögle.

*)Cyruz skriver mer om detta en bit ner i denna sida.

Inga kommentarer: