fredag 14 november 2008

Jämtin, va fan??

Vilken käftsmäll! Jämtin till LHC. Jag var helt övertygad om att han skulle välja HV och skulle det inte bli HV skulle det bli en rysk klubb eller liknande. Nu blev blev det istället LHC. Det finns inte..

Då jag inte har alla kort på bordet än så vill jag inte vara allt för fördömmande mot någon innan dess. Men det händelsförlopp man pusslar ihop till en helhet i huvudet efter att jag läst ett hundratal inlägg är följande:

Jämtin hade i stort sett muntligt tackat ja till HV men kontaktade (eller hans agent) sent LHC erbjöd sina tjänster. LHC la ett bud som Jämtin istället tog. Anledningen ska vara att han hellre vill ha Lener som tränare/gillade på vilket sätt Lener vill att hockey ska spelas. Är det så är det inget annat än ett stort, vidrigt svek av Jämtin. Jag hoppas för Jämtin skull, eller ska jag säga min bild av Jämtins skull att det inte var så det gick till.

Själva 'förlusten' av jämtin som spelare ser jag inte som så svidande, även om Jämtin hade behövts i det här läget för att 'röra runt i grytan'. Det är mer det man känner i själen. Man känner sig lurad, ja sviken.

Har varit en riktigt skitvecka för HV det här. En vinst mot Rögle skulle inte förändra det faktumet. Men ändå, en litet ljus i allt mörker skulle en sådan bidra till..

Inga kommentarer: