onsdag 27 januari 2010

Årets gladaste nyhet?

Som ni alla vet är det klart: Johan Mr.HV himself Davisson har skrivit på ett femårskontrakt för vår kära klubb. Mycket glädjande och lättande såklart. Undrar hur mycket mina spekulationer från igår om att Kentas sorti från Lugano påverkat beslutet i positiv riktning för oss HV-fans? Lär vi väl aldrig få veta. Hur som helst är det underbart att veta att Johan kommer vara med oss, om kroppen håller, ytterligare fem år.

24 miljoner på fem år är kontraktet värt enligt uppgift. Är han värd det? Mja. Hur mycket man än gillar Johan tycker jag ingen egentligen är värd så mycket pengar. Men det är klart. Är det någon spelare man unnar detta så är det just Davidsson. Ser man det från en ren marknadslogisk synvinkel är han nog definitivt värd det. Nu har jag ju inte gjort någon kalkyl och jag har heller inte någon möjlighet att se in i framtiden. Med Davidsson kvar i HV stärks varumärket jämfört med hur det blivit annars. Stärkt varumärke innebär pengar. Pengar som antagligen mer än väl täcker Johans 24 miljoner. och gör det eventuellt lättare att locka hit spelare. Troligen blir det åtminstone lättare att få herrar som Petrasek och kanske även Voutilainen att ta 'rätt' beslut gällande sin framtid när det dags att skriva kontrakt inför kommande säsonger..

Enda smolket i min glädjebägare idag är att jag antagligen missar morgondagens mycket intressanta match mellan HV och Foppa, förlåt Modo. Intressant att se hur Modo står sig mot bra motstånd samt se hur Ullström som visat mycket goda intentioner klarar av att spela som center andrakedjan. Jag antar nämligen att det är Ullström som ersätter Beech som andracenter när han nu blivit avstängd i två matcher av tombolanämnden.

Inga kommentarer: