tisdag 20 april 2010

Laddar om

Tätt mellan matcherna nu.. Imorgon har HV chansen att skaffa sig matchboll efter gårdagens triumf. För triumf var just vad det var. Att slå ett formtoppat Djurgården som dessutom hade en fanatisk hemmapublik i ryggen samt domare som i slutet av matchen vek sig för samma fanatiska hemmapublik. Hur det än går i denna finalserie bär jag med mig det underbara minnet av känslan när jag fick skrika ut min glädje efter Voutilainens avgörande igår. Mitt i Globen bland alla då väldigt tysta djurgårdare.

Hade gärna skrivit mer om matchen men känner att sömnen är att prioritera nu inför morgondagen. Kan snabbt sammafatta det med att HVs försvarsspel igår var riktigt bra samt att i anfallszon kändes betydligt tyngre och vassare än när djurgården var i motsvarande zon. Likväl hade Djurgården sina lägen. Hade det inte varit för Liv och att ribban inte var en halv centimeter högre fem sekunder från slutet så hade Djurgården vunnit det här. Alla i HV var bra men extra plus till Tedenby som verkligen var hur bra som helst, till och med i försvarsspelet. Sitt livs match?

Nu hoppas jag att jönköpingspubliken kan nå upp till åtminstone hälften av det tryck som djurgårdssupportrarna emellanåt skapade igår. Upp till sitplats att verkligen vakna och tagga till. Sätt press på donmarn och bua ut motståndarna. Kan antagligen fungera som halv extra spelare.

För lagets del gäller det, som det numera heter på hockeyspråk, 'vara på tårna från början' och 'ha tålamod' och 'minimera de egna misstagen '. Fungerar det tror jag Djurgården får det förbakat svårt att vinna imorgon.

Inga kommentarer: