torsdag 10 mars 2011

Nej, nu jävlar

Besvikelsen igår gjorde att jag inte orkade skriva ett till gnällinlägg angående HVs prestation på isen eller brister i coachingeb. Tanken var istället spy ur mig lite galla om detta idag.


Men inte heller nu idag känner jag jag för detta. Istället har någon slags hopp väckts i mig. Hopp om att det kommer vända imorgon. Det får vara hur många schimser det vill i HV, Fasth får vara hur jävla bra målvakt och AIK får ha så otroligt bra lagspel som helst. Nu jävlar är det dags för vi, supportrar, klubben, spelarna tillsammans visa att HV71 har en själ och en vinnarkultur. Det handlar om att vi ALLA lägger allt gnäll och skit från den senaste säsongen bakom oss och släpper loss all kraft och fokus på en enda sak: Att krossa AIK imorgon!


Imorgon vill jag se ett HV som jag är van att se dom i slutspel: Med fart, finess, fantasi och jävla "vi ska ta dom jävlarna"-attityd. Men denna attityd vill jag inte bara se från spelarna, utan även från publiken på läktarna. Imorgon är dagen då vi ska vända det här.

Inga kommentarer: