onsdag 19 september 2007

Summering av träningsmatcherna.

Sådär! Nu har HV spelat samtliga sina träningsmatcher. Det blev åtta vinster av tio möjliga (en förlust och en ovavgjord) som ger ett poängsnitt på 2,5p. Det borde innebära en placering högt på poängsnitt-tabell med ett snitt för träningsmatcherna för elitserielagen. Har nu inte hittat någon uppdaterad sådan tabell så den får jag eventuellt återkomma med. Den säger för den delen egenligen inte så mycket heller. Motståndet i många av matcher var inte av högsta klass. Men förhoppningsvis har HV spelat in sig nu och framför allt hoppas jag Kenta har hittat svagheter i spelet som måste filas på. Vad jag har förstått finns det brister i försvarsspelet och i powerplay. Alltså lite som förra säsongen. Men det kan rättas till! Skärpan blir antagligen också högre när serien kör igång som kanske gör att dessa detaljer rättar till sig. Mer om träningsmatcherna här.

Ska nu iväg ett par dagar. Det innebär att jag tvingas frångå mitt upplägg att publicera en ny placering varje dag fram till elitseriestart. Istället blir det två placeringar idag och två på lördag när jag är tillbaks. Ber om ursäkt för det eventuella obehag det medför mina läsare!

Inga kommentarer: