tisdag 11 december 2007

Tur att det är uppehåll

Lägligt med ett uppehåll nu. Inte bara med tanke på HVs spel de senaste matcherna utan även pga att jag själv har fullt upp med annat just nu. Därav har det varit lite dåligt med uppdatering här..

För att ändå ta lite kort om matchen i Lördags: HV gjorde en riktigt dålig insats. Kändes som om ingen ville in och göra skitjobbet eller för den delen åka skridskor. Då blir det stor förlust även mot lag som Skellefteå. Skellefteå ska förövrigt ha beröm för sitt spel. För första gången tvingas jag dock gnälla lite på Kenta efter denna match. En HV-spelare utmärkte sig nämnligen positivt sett första perioden, nämligen den 17-årige debutanten Mattias Tedenby som helt respektlöst går in och tar för sig med fina dragningar och ett par avslut. Han belönas med att bänkas resten av matchen. Ward som varit den bästa backen de sista matcherna premieras med ca 4 min istid. Istället matchas spelare som Petrasek, Ledin, Thörnberg och Melin stenhårt. Spelare som ärlighetens namn INTE varit bra på slutet. I synnerhet inte mot SAIK. Bara att hålla med Bama som uppmärksammade detta.

Men nu är den matchen historia och det är bara att vänta på nästa omgång som är hemma mot Brynäs tisdag nästa vecka (den 18e alltså). Då har förhoppningsvis HV betydligt bättre fart och vilja. Annars blir jag orolig. Tills dess kan man stilla sin HV-abstinens med att läsa det nya numret av HVs klubbmagasin som jag fick hemskickat igår. Har pga av ovan nämda tidsbrist dock inte hunnit mer än skumma igenom den. Repotage om bland andra Stillman, Eric Johansson, Andreas Andersson. Står det något extra intressant återkommer jag om detta när jag läst den lite mer noga.

Inga kommentarer: