måndag 22 september 2008

Bara negativt?

Läser man artiklar och inlägg om HV från de senaste dagarna är det i stort sett bara negativ betoning på dessa. Visst har HV drabbats av något av ett bakslag den senaste veckan. För en vecka sedan kändes det som att SM-guldfirande fortsatte från förra säsongen i och med 6-2 segern över Frölunda. Nu en vecka senare med två förluster och två tunga skadebesked är tongångarna såklart annorlunda. Men visst kan man ändå hitta positiva nyheter kring HV? Här är några:

-Småland med åtta HV-spelare vann TV-pucken för andra året i rad. Samtliga tre smålandsmål i finalen är signerade av HV-spelare. Grattis!

-Halvardsson skada verkar trots allt inte vara så allvarlig. Kanske kan vi med en del tur se honom i HV-dressen framåt Jul? Intervju med Halvard här.

-HV har i båda förlustmatcherna mot Timrå och Brynäs avslutat starkt (den delen av matcherna jag sett). Lite mer skärpa i början av matherna så kommer nog en hel de trepoängare kunna bärgas även den här säsongen.

-Simon Önerud kan bli hur bra som helst. Den nya Melin? Eller kanske ännu bättre?

Förhoppningsvis kan jag rapportera om ännu mer positivt redan imorgon, efter matchen mot SSK..

Jag kan tyvärr inte avsluta inlägget utan att vara negativ. Det hela rör Hrdina. Han blev petad i går när HV gjck ner på folk inför tredje perioden igår mot Brynäs. Kenta hävdar att detta beror på att han 'inte var med och bidrog'. När man så öppet går ut och kritiserar en enskild spelare står inte allt rätt till. Jag hoppas innerligt att Hrdina tar petningen på rätt sätt. Men jag är rädd att så inte blir fallet. Risken är att om de inte snart löser denna skismen snart att HV får fortsätta säsongen utan Hrdina vilket vore synd. Har alltid gillat honom för hans smarta spel, nästan alltid rätt i banan och den bländande klubbtekniken..

Edit 080923: Oj vad trött jag var när jag skrev detta från början. Full av konstigheter som nu fixats till.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi har ett par platser lediga... Ta hit honom bara...