torsdag 18 september 2008

HV i fortsatt serieledning

Efter två omgångar leder HV serien på bättre målskillnad än tvåan Linköping som har en match mindre spelad. Tabellen har ni här. Men ikväll blev det förlust.

Det jag såg av matchen spelade HV ändå helt ok. Godkänt allafall.. Jag missade dock de första 14 minuterna och blev halvt chockad när jag såg ställningen efter så kort tid. 4-1 till försvagade Timrå. 'Va fan hände?' tänkte jag. Jag vet fortfarande inte. Men jag hoppas att HV någon gång lär sig att inte stå och sova i början av matcherna. Speciellt inte på bortaplan mot ett lag som Timrå. Resten av matchen, från 14e minuten och framåt spelade de som sagt ändå helt ok även om det var på tok för stillastående ibland. Fin upphämtning i slutet där laget ändå visade lite klass. Bra coaching av Kenta också med att plocka ut Liv med fyra minuter kvar. Med lite mer tur hade det kunnat resulterat i en kvittering.

Om jag hyllade spelare förra matchen måste jag kritisera andra idag. Först Hrdina. Fick inte ut mycket och dålig skridskoåkning. Jag frågar mig samma sak som Henrik på HVfantasten: Ljumskkänning igen? Puistola gjorde ett ganska osäkert intryck och verkade inte vara i balans med ett par dumma utvisningar. Melin som var lysande mot Frölunda märktes inte alls förrän sista tre minuterna. Hagos är också en spelare jag förväntar mig mer av.

Ingen katastrof alltså men ändå inte bra. Skärpning och mer fart mot Brynäs på söndag så behåller vi serieledningen.

Till sist: Per Gustafsson 38 år gammal. 2 matcher, 5 mål. Världsklass!

Inga kommentarer: