tisdag 23 november 2010

Sluta kolla?

Inte bara det att mönstret upprepar sig från den senaste tiden. Det att när jag ser HV spelar de uselt (ja, jag har sett rätt många HV-matcher senaste tiden). Om jag slutar titta kanske det börjar gå bättre. Sämre kan det gärna inte bli alla fall. Men även om man inte är strockfull finns det all anledning att inte kolla på HV för tillfället. Så uselt är det. Man kan lätt lura sig att tro att det var bättre än senaste bortamatchen mot SAIK. Men skillnaden är att HV då mötte ett bra lag. Brynäs ikväll var verkligen allt annat än bra. Nej.. Den där här säsongen testar tålamodet och psyket ordentligt på oss HV-fans.

3 kommentarer:

Sportsnackaren sa...

Tycker alla ska sluta kolla på HV71 och inte lägga en krona så länge man spelar och agerar så här... Det värsta är ju att HV gör om samma misstag om och om igen så här långt den här säsongen...? Det är ju "enkla" misstag man gör, allt man behöver göra är att visa lite stake...

Anonym sa...

Tung psykologi sånt där. Lillpucken var inte på matchen vi torskade hemma senast och ja, du förstår hur vi tänker. På plats igår igen var Djurgården en fin skalp.

Nästa gång vi kommer på besök går du på match. Punkt...

Nidek sa...

Sådär. En härlig vändning med tre nya poäng och humöret är på topp igen. Vänder fort inte bara i spelet utan även i oss fans psyken..

Lasse: Mja. Tyvärr är jag exilsupporter. Men skulle jag få tillfället att se HV-Luleå eller för den delen Luleå om jag skulle upp mot polcirkeltrakten någon gång så skulle jag såklart ta den.