lördag 5 januari 2008

Inför idag

En härlig hockeydag att se fram emot. Börjar kl 15 med VF-HV. Men det är faktiskt inte höjdpunkten. Det blir istället JVM-finalen kl 20 mellan Sverige och Kanada.

Har nu haft möjlighet att se Sverige ett par matcher, bland annat semin igår. Måste säga att jag blir mycket, mycket imponerad. Vilken inställning. Känns som det är ett 20 Ledin:s där ute, inställningsmässigt. Hoppas HV ikväll åtminstone kan komma upp i hälften av den glöd junisarna visar. Då vinner de mot Frölunda.

Trots att HV är på besök i min hemstad blir det ingen live-match för mig. Biljetterna var i stort sett slut redan dagen efter förra HV-matchen här. Men jag hoppas ändå på bra stämning och att man får chansen att reta någon eller några infödingar med lite glada utrop vid HV-mål. Alltid lika roligt! Min första livematch blir förövrigt om tre veckor. Då mot Timrå i Jönköping. Blir stort!

HVs lag verkar bli samma som sist. Dvs Jämtin saknas. Det finns dock möjlighet att Voutilainen finns med. Vouti eller inte. Jag tror på HV-seger i eftermiddag. Misstänker att samma fina spel som i första och andra perioden sist plus lite mer jävlar anamma bärgar tre nya poäng.

Sverige-Kanada blir det dock tyvärr förlust. Hoppas verkligen jag har fel i det sista tipset. Och visst har de alla möjligheter. Det har de visat förut. Med den inställning som finns i laget kommer man långt.

2 kommentarer:

Bama sa...

Det roligaste med JVM laget är att de egentligen inte är bättre än tidigare år men inställningen och lagarbetet har gjort att det har blivit succe.

Mårts kan ta nog ta åt sig mycket av äran. Saknar honom.

Nidek sa...

Bama: Håller med. En dag som den här när HV spelat väldigt oinspirerat och man kommer hem och ser det här som Mårts ostadkommit med Småkronorna så saknar man honom och hans förmåga att skapa spelglädje och vinnarkänsla.