tisdag 15 september 2009

HV favoriter

Efter att det först, i somras mest varit snack om Linköping och Frölunda, har de flesta röster i media börjat nämna HV som favorit. Bland dessa Wikegård och Bodin på Hockeysverige. Även elitserietränarna tror på HV. Varför tipsen svängt över till HV kan man spekulera i. Jag tror två bidragande orsaker kan vara dels HVs fina försäsong med många segrar mot toppkonkurrenterna samt värvningen av Niinimaa. Bland HV-fansen är andelen tips på HV så klart ännu högre. Det börjar för övrigt bli hög tid för mig att ge mitt årliga tips på placeringarna i elitserien. Håller jag med Wikegård och de andra? Vem vet? Återkommer inom kort med mitt tips.

Kvällens tips: HVTVs reportage med Johan Davidsson. Stolt som HV-supporter att ha en så klok och vältalig kapten som Johan.

1 kommentar:

Anonym sa...

2 dagar till det smäller....