tisdag 29 september 2009

Två segrar i min frånvaro

Tillbaks och med tanke på HVs resultat har inte min hockey-abstinens blivit mindre, som om det inte räckte med två missade matcher.

De två matcherna verkar vad jag förstått av rapporterna inte varit några höjdare. Rögle-matchen var antagligen den hittills sämsta spelmässigt. Det säger en del om klasskillnaden mellan HV och Rögle när man från HV-håll ansåg att man gjorde en dålig match medan åsikten från Rögle-håll var det motsatta om det egna laget när matchen ändå slutade med 4-2 seger till HV. Då använde sig ändå Rögles målvakt om den tveksamma metoden att lyfta målburen och på det sättet få ett annars solklart HV-mål underkänt. Bara hålla med Liv om detta i försnacket på HVTV inför Modo-matchen (ca 3 min in i inslaget): Denna idiotiska regel som jag för övrigt inte kände till borde ändras omgående.

Mot Modo handlade allt i riksmedias rapportering såklart om Foppa. Vet att jag inte ensam om att vara spyfärdig av Foppa-rapporteringen. Elitserie-sektionen i våra tidningar kan lika gärna döpas om till Foppa-sektionen så länge han spelar i serien. När det gäller det sekundära, själva matchen gjorde HV enligt tränarhåll en bra match. På forumen kring matchen däremot var de flesta inte speciellt nöjda med Hvs spel. Ledin som enligt många var bästa spelare i HV denna match har vissa poänger i denna intervju efter matchen. Det är olika bedömning på olika spelare. Tråkigt men sant. Kan förstå att det kan vara svårt som domare att bara filtrera bort allt man har i bagaget gällande en viss spelare. Men klubba mot huvud borde ju definitivt ge mer än två minuter oavsett vem som utdelar slaget.

Inga kommentarer: