torsdag 17 april 2008

Imorgon..

Varit en riktigt bra dag idag. Glädjen från gårdagens magi sitter kvar än. Nu börjar dagen lida mot sitt slut och sovdags väntar. Imorgon vaknar man upp till en dag som kan vara den HV tar sitt tredje SM-tecken.. Hur stort är inte det?

MEN, det är inte klart än. Långt ifrån. Linköping är grymt starka hemma och har faktiskt inte i slutspelet förlorat i Chokladasken under ordinarie matchtid. Hur matchen går vågar jag inte tippa. Känns ändå som det logiska vore att blir en tuff och tät match likt den förra fredagen uppe i Linköping. Men det kan lika gärna bli något helt annat. Känns verkligen omöjligt att sia om denna finalserie..

Vad vi vet(?) är allafall att HV ställer upp med samma lag som i onsdags. Lovande. Linköping däremot byter målvakt, igen. Stana är tillbaks mellan stolparna imorgon. Bra? Mja. Bra att inte LHC har någon given forskar.
Det har skrivs mycket skit, som alltid ju närmre ett avgörande i ett slutspel man kommer. Många kvällstidningar verkar köra mer på kvantitet och ni vet ju alla vad som blir lidande. Har exempelvis själv läst igenom alla aftonbladets artiklar utan att hitta något intressant rörande ämnet förutom artikeln om hotfulla LHC-are som sen inte visade sig stämma. Det skrivs många bra saker också både här och där.

Jag måste ändå avsluta med att kommentera Calle Johansson på Kanal5. Vissa dagar blir jag djupt imponerad av hans saklighet, engagemang och kunnighet. Men lika ofta blir jag förbannad på hans partiskhet och okunnighet. Jag tänker närmast på Mårtensson fula pååkning på jämtin framför sargen i början av matchen. Calles kommenterar att Jämtin får skylla sig själv när han får en ful tackling och åker med huvudet före i sargen. Han menar att Adde istället ska vara beredd på att bli tacklad i det läget. Jag undrar hur det står till med Calle när jag hör sånt. Antingen är väl tacklingen ful eller inte? Straffet ska väl inte ha någonting att göra med hur måtståndaren agerar. Det handlar istället om, om han bryter mot en regel och detta ska beivras. Inte kan det hänga på hur pass beredd motståndaren är i det fysiska spelet. Skärpning Calle J!

Inga kommentarer: