måndag 18 februari 2008

Säsongens sämsta match?

Det tyckte åtminstone Kenta Johansson efter Timrå-matchen i lördags. Själv såg jag inte matchen eftersom jag var bortrest i helgen. Men med tanke på vad jag läst om matchen verkade det återigen gjort en riktigt dålig match. Att de gör plattmatcher nu när seriesegern är så gott som klar oroar mig inte så mycket i sig. Det som oroar mig mest är HVs offensiv efter två matcher utan mål. När förstakedjan saknas hoppades man att andra spelare som varit mer annonyma skulle kliva fram och visa att de vill och kan vinna matcher åt HV. Men icke. Var är Kaupilla? Var är Hrdina? Och framför allt, var är Melin? Hoppas på ordentlig skärpning ikväll mot Brynäs när jag åter igen ska se mitt kära lag.

Positivt är ändå Loumas skada som inte verkade vara av den allvarligare sorten. Ett utänjt (heter det så?) ledband i knät och borta mellan en vecka och tre veckor. Kunde varit betydligt värre när det handlar om knäskador.

Inga kommentarer: