söndag 16 mars 2008

Bättre än man ens vågat hoppas på

Ett inlägg i senaste laget om matchen igår. Varit fullt upp för mig och har därför inte hunnit tidigare. Jag är också förbannat trött så jag ber redan nu om ursäkt om inlägget blir av flummig karaktär. Nu till matchen:
Redan efter tio minuter kändes det riktigt bra. Känslan var att HV kändes mycket stabilare än tidigare två slutspelsmatcher. Det kändes som de kunde släppa in ett par mål men inte för den sakens skull börja spela med huvudet under armen. När dessutom Skellefteå hade en Hadelöv som var bedrövlig för dagen och pinsamma spelare som Tomas Larsson. (Han ska tydligen få ett varmt välkomnande i Kinnarps imorgon förövrigt.) HV gjorde också det de haft svårt med tidigare och som jag med blandad framgång försökt praktisera: Inte lägga energi på domarn. Det gjorde HV med galans igår så jag ska väl inte vara sämre i detta inlägg. Kanske lättare efter en match HV vann med 7-1..

Ny hemmamatch imorgon och på tisdag där HV kan, om allt går som det ska, stänga den här kvartsfinalen. Hoppas Melin är tillbaka snart förövrigt. Märkligt dålig information om läget för honom. Måste vara någon skada man vill mörka i slutspelet. Har ju ryktats om både ljumskar och knäskador.

Nu ska jag sova så jag är pigg imorgon. Det är ju ändå kvartsfinaldag imorgon.

Inga kommentarer: