söndag 9 mars 2008

Ett andra försök

Lite bättre gick det att tippa valen när jag hade sluttabellen kvar. Jag gör nu också ett nytt försök att tippa slutspelet..

I den första kvarten står jag fast vid mitt första tips:
HV71
har inga större problem med Skellefteå och vinner serien med 4-1 i matcher.

Linköping
slår Djurgården relativt enkelt med 4-2 i matcher i den andra.

Modo möter tufft motstånd från Timrå men vinner till sist med 4-3 i matcher.

Färjestad blir lite förvånande utslagna mot Frölunda. 3-4 slutar den matchserien.

Ja.. Ni ser ju likheterna i formuleringarna från förra tipset. I semin och finalen blir det samma matcher som jag tippade tidigare (förutsatt att jag tippat kvartsfinalerna rätt).
Såhär går det i slutspelet alltså:

Kvartfinal
HV71-SAIK 4-1
Linköping-Djurgården 4-2
Modo-Timrå 4-3
Färjestad-Frölunda 3-4

Semi
HV71-Frölunda 4-2
Modo-Linköping 4-3

Final
HV71-Modo 4-3

I övrigt är Robert Pettersson på Hockeysverige rätt klockren i sin blogg:
"
Roligast: Lill-Kentas "vi lottade"
99 lotter Skellefteå, 1 lott Djurgården
."

Inga kommentarer: