måndag 31 mars 2008

Är vi där snart?

Återigen en stabil insats av HV ikväll. Det var inte lika bländande och fartfyllt som igår. Inte ens lika fysiskt. Men visst är det lättare att vinna när man har en domare som åtminstone försöker dömma lika för båda lagen. Domare Rönnmark missade en riktigt ful slashing på Pelle G, förstörde ett fem mot tre läge där dessutom en Timrå-spelare hade tappat klubban genom att blåsa av plus att han han lät en bortspelad Backlund dra ner Fredriksson utan åtgärd. Ändå tycker jag Rönnmark var klasser bättre än Vinnerborg. (oj vad jag börjat gnälla på domarn i mina inlägg, men det är av förklarliga orsaker svårt att låta bli att ta upp)

Vad gäller spelarnas agerande var detta verkligen en laginsats. HVs lagmaskin malde ner Timrå. En spelare vill jag dock återigen nämna: Petrasek. Världsklass! Vad har hänt med karln?

Liksom förra året leder nu HV en semifinalserie med 3-2 i matcher. Nu vill jag ABSOLUT ALDRIG INTE se en upprepning av de senaste två åren då HV har låtit en ganska given finalplats glida dom ur händerna på ett mer eller mindre brutalt sätt. Det får inte hända igen!

Inga kommentarer: