måndag 3 mars 2008

Louma tillbaks, punkter och frågor

Att Louma var tillbaks i kvällens match märktes. Han stod nämligen för HVs båda mål. Tyvärr gjorde SSK två mer och vann matchen. Jag såg inte mer än andra så har svårt att bedömma matchen men åtminstone då kändes det avslaget, både på isen och på läktarn. Äsch, lite i punktform istället:
* En som inte verkade varit helt på topp var A. Andersson på målen att dömma.
* Förstakedjan imponerade inte på mig det lilla jag såg.
* Andrakedjan med Ledin i spetsen såg pigg ut.
* Jämtin har frisserat sig/snaggat sig lagom till slutspelet

Och så några frågor:
*Var det här en typisk 'motivation slår klass'-match?

*Eller var det HV som la sig? Vill kanske ha kortare resväg i kvarten? Fast det vore märkligt. HV bör så länge det går undvika lag som tråkar ut motståndarna. Undvik alltså Mora, SSK och Modo.


*Vad hände med Voutilainen som tydligen inte spelade sista perioden? Inte utan att man blir orolig..

*'Foppa påväg till Amerika', 'Foppa tränar med Colorado', 'Foppa tränar inte med Colorado', 'Foppa blablabllalblla'.. Fler än jag som börjar bli ruskigt trött på all meningslös Foppa-rapportering? Snälla Foppa! Sluta med hockeyn. Jag orkar inte mer.

--

Gäsp! Jag längtar också till slutspel.

Inga kommentarer: