söndag 9 mars 2008

Tillbaka

Nu är jag tillbaka och vad har jag missat?
En hel del verkar det som. 'A-laget' åkte upp till Skellefteå utan Davidsson, Voutilainen, Thörnberg, Ledin, Hrdina och Halvardsson. Dessutom fick jämtin matchstraff i början av matchen efter att ha protesterat mot att Skellefteå fått ett mål godkänt som man gjort efter avblåsning. Sjukt! Med de förutsättningarna tycker jag en förlust med 4-3 är acceptabelt.

4-3 blev det också i grundseriens sista match mot Djurgården. Samtliga, så när som på Halvardsson av de som var borta Skellefteå-matchen var nu tillbaka. Verkar tydligen varit om än inte välspelad så alla fall underhållande match. HVs segermål kom med 14 sekunder kvar i öppen kasse då Djurgården chansade i jakt på en tabellplacering bättre.

HVs J20-lag kom tvåa i topp8 en poäng efter Frölunda. Riktigt bra! Hoppas nu på ett lika bra slutspel.

Ersberg har verkligen tagit chansen när han fick den i NHL. Nu har han också hållit sin första nolla.

Jag såg också till min glädje att jag inte missar valet av kvartsfinalmotståndare. Det äger visst rum ikväll i Sportspegeln med start kl 20.30. Återkommer mer om det senare samt ett reviderat slutspelstips. Sen kommer även en sammanfattning av grundserien. Hur bra tippade jag inför säsongen egentligen?

Till sist vill jag gratulera Lasse och alla andra Luleå-fans till förnyat elitseriekontrakt. Kan ändå inte låta bli att tycka synd om Mora-fansen, trots allt. Så otroligt nära..

1 kommentar:

Anonym sa...

Man tackar... Kan Du maila en Treo...?